Školní poradenské pracoviště spadá do oblasti poradenských služeb prováděných školou.
V tomto dokumentu naleznete informace o poradenských službách, které vám jako škola můžeme nabídnout a v případě potřeby, ve stanoveném rozsahu také zajistit.
Věříme, že se na nás budete s důvěrou obracet a budeme se snažit vám vyjít vstříc a pomoci při řešení vašich dotazů nebo problémů.
Hlavní cíle práce školního poradenského pracoviště
- poskytování poradenských služeb žákům, rodičům i pedagogům
- zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, metodická pomoc a příprava podmínek pro úspěšnou integraci těchto dětí
- prevence rizikového chování (závislosti, agresivita, šikana, rasismus apod.)
- omezení školní neúspěšnosti, průběžná a dlouhodobá péče o děti s prospěchovými potížemi
- posílení průběžné a dlouhodobé péče o nadané žáky
- prohloubení spolupráce s ostatními poradenskými zařízeními.
Poskytování služeb školského poradenského pracoviště je bezplatné. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas žákova zákonného zástupce. Souhlasu není potřeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka.
Při vykonávání poradenských služeb jsou zaměstnanci vázáni zákonnými normami a profesním etickým kodexem, mezi které patří mimo jiné zachovávání mlčenlivosti či diskrétnost.
Výchovná poradkyně školy
konzultace po předchozí telefonické nebo elektronické dohodě
- eviduje integrované žáky I. stupně se speciálními vzdělávacími potřebami a ve spolupráci s třídními učiteli koordinuje tvorbu a dodržování jejich individuálních vzdělávacích plánů
- poskytuje ostatním pedagogickým pracovníkům poradenství v oblasti včasného zachycení žáků se speciálním vzdělávacími potřebami
- sleduje nové informace a možnosti vzdělávání v oblasti péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, předává tyto informace ostatním pedagogickým pracovníkům
Školní metodik prevence
konzultace po předchozí telefonické nebo elektronické dohodě
- koordinace tvorby a kontrola realizace minimálního preventivního programu školy
- příprava a koordinace aktivit v rámci prevence sociálně patologických jevů (šikana, záškoláctví, závislostí, zneužívání atd.)
- zajištění spolupráce školy a dalších organizací působících v oblasti prevence sociálně patologických jevů
- metodické vedení a zprostředkovávání vzdělávání pro ostatní pedagogy v oblasti prevence sociálně patologických jevů
- poradenství pro žáky s rizikem či projevy sociálně nežádoucího chování a jejich rodiče
- poskytuje dětem zázemí, kam se mohou obrátit se svými starostmi
- nabízí pomoc dlouhodobého charakteru i intervenci v aktuálních krizových situacích
- nabízí jednorázové konzultace i dlouhodobou pravidelnou spolupráci při výukových výchovných či vztahových potížích
- pomáhá budovat dobře fungující třídní komunitu a pozitivní klima ve škole